Draft: Dec. 20, 2009

Min bloggkarriär går utför! Jag hade tänkt blogga igårkväll men jag orkade helt enkelt inte så jag får göra det nu.

Vi börjar med att gå igenom mitt intag av föda under dagen.
Till frukost blev det en liten "korv" risgrynsgröt (500 gram?) tillsammans med saftsoppa. Lite halvjuligt såhär i juletider. Det var en trevlig frukost trots att den intogs rätt så sent på dagen.

Till mittdagen forsatte mitt halva jultema med köttbullar, potatis och brunsås. Det kan nog nästan ha varit mina godaste köttbullar genom tiderna trots att dom var allt annat än runda. Jag borde lära mig att göra runda köttbullar för nu blir dom mer pyramidformade. För jävligt! Till denna halvjuliga måltid drack jag en heljulig julmust och den smakade väldigt gott måste jag säga!


En sång som passar bra till min måltid måste jag säga!

Senare på kvällen skulle jag hem till min vapenbroder, Anders, för att kolla på hockey och vad måste man ha då? Jodå öl såklart! Trots allt fick jag nöja mig med folköl från Maxi på grund av ekonomiska problem blandat med lite lathet. Så ett 6-pack folköl tryckte jag i mig under kvällen/natten! Jag åt även en banan när jag kom hem.

Nu går vi över till hockeyn! Som sagt så var jag hos Anders och kollade på hockey. Jag satt i hans svarta soffa och drack öl. Matchen vi drack lite bärs till var Dallas - Detroit. Jag hade tippat att Dallas skulle vinna och det gjorde dom också vilket betydde 0 kr till mig, för jag tippade att dom skulle vinna med 5-2 vilket det inte  blev. Det blev 4-3. En helt okej match att kolla på, inte så jag gråter över förlorad tid eller inte kan somna av extas.

När klockan närmade sig ett och jag hade kommit hem till min trygga boning så började kvällens/nattens höjdpunkt. Buffalo Sabres vs Pittsburgh Penguins! Det var faktiskt en rätt så tråkig match och Pens var inte så bra med många onödiga utvisnignar och skit. Men det gör dock inte så mycket då dem lyckades vinna efter straffar ännu en gång! Letang som avgjorde straffläggningen! Duktig pojk borde jag skriva på franska men jag kan itne franska. Anmärkningsvärt att sid missade sin första straff för säsongen och är nu 5 for 6. Men sedan somnade jag gott!

Jag drack även 2 koppar kaffe under dagen, varav den ena innehöll ca 30cl gevalia mellanrost och den andra muggen var inte fullt lika full och innehöll ca 25cl gevalia mellanrost!


På återseende mina vänner! XOXOXOXO som man säger!

Kommentarer
Postat av: Syster Emma

Vilken kanon blogg! Snart går du nog om både Kenza och Kissie:D

2009-12-22 @ 21:49:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0